Forum    Rejestracja    Zaloguj    Szukaj    FAQ    Chat

Strona główna » Pierwsza pomoc » Pierwsza pomoc udzielana przez laików

Średnia ocena:  Strona 1 z 3 [ 31 posty(ów) ] Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Autor Wiadomość
 Temat postu: Krwotok z nosa - sprzeczka z nauczycielem
 Post Wysłany: 28 Lut 2011 19:45 

Dołączenie: 28 Lut 2011 19:33
Witam!
Jestem uczniem liceum , uczęszczam na lekcje PO gdzie bierzemy pierwszą pomoc; wcześniej 3 lata uczęszczałem do harcerstwa i tam kształciłem się w tym kierunku. Zapamiętałem doskonale pierwszą pomoc w przypadku krwotoku z nosa, przed sprawdzianem tylko przeczytałem algorytm co należy robić. Natomiast na sprawdzianie napisałem że NIE MOŻNA ściskać nosa w okolicach przedsionka nosa aby krew swobodnie spływała przez pewien czas, następnie oczyszczać krew z nosa chusteczką dodać zimny okład , jeżeli krwotok nie ustępuje 10 min można zadzwonić na pogotowie. Dodałem że ewentualnie można ścisnąć nos w okolicach zakończenia kości nosowej.

Mój nauczyciel uważa zaś że należy od początku zatkać nos, ścisnąć go , lub włożyć tampony.

Proszę o rozwiązanie sporu, najlepiej jakiegoś ratownika medycznego, gdyż gdyby wyszło na moje , posłużę się wydrukiem tego postu i być może dostanę dodatkowe pkt a to przyczyni się do wyższej oceny.

Pozdrawiam Jacek :) :!:

Temat postu: Re: Krwotok z nosa - sprzeczka z nauczycielem
 Post Wysłany: 28 Lut 2011 21:05 
Awatar użytkownika

Dołączenie: 30 Sty 2010 21:00
Miejscowość: Mazowsze
Przy krwotoku z nosa głowa powinna być skierowana w dół żeby krew mogła spokojnie spływać możemy zrobić zimny okład w okolicy kości nosowej aby obkurczyć naczynia jeżeli krwotok jest masywny wzywamy pomoc. pozdrawiam rato92

Ostatnio edytowany przez rato92, 28 Lut 2011 21:08, edytowano w sumie 1 raz

Post Wysłany: 28 Lut 2011 21:07 
Awatar użytkownika

Dołączenie: 25 Paź 2010 23:49
wszystko sie zgadza do teg chłodny okład na kark obkurczy naczynia i krwotok w przeciagu kilku minut ustąpi ;) :D