Forum    Rejestracja    Zaloguj    Szukaj    FAQ    Chat

Strona główna » ARCHIWUM forum » Specjalności » --::Ratownik medyczny::--

Średnia ocena:  Strona 1 z 3 [ 31 posty(ów) ] Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Autor Wiadomość
 Temat postu: Dopamina
 Post Wysłany: 28 Cze 2005 19:33 

Dołączenie: 28 Cze 2005 19:28
Witam!

Mam pytanko do ratownikow.

jak wiadomo dopamina jest lekiem podnaszacym RR krwi. Kiedys mnie wzieziono w karetce i podlaczona mi dopamine, w 500ml w NaCL9%, czy postapiono prawidlowo? Czy dopamina nie powinna isc tylko w pompie infuzyjnej? Sory za troceh skomninowana wypowiedz,ale jestem w tych sprawach laikiem:D

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpiedz ;)

Temat postu:
 Post Wysłany: 28 Cze 2005 22:06 
Awatar użytkownika

Dołączenie: 25 Sty 2005 23:28
Miejscowość: zdolnyśląsk:)
witam !!! Dopamina moze być podana zarówno w pompie infuzyjnej jak i w kroplówce, byle nie bolus :) pozdrawiam jp

Temat postu:
 Post Wysłany: 29 Cze 2005 09:57 
Awatar użytkownika

Dołączenie: 06 Cze 2005 16:11
Miejscowość: Olsztyn
Dopamina powinna być podawana tylko poprzez pompę infuzyjną, która notabene powinna być w każdej karetce. Niestety nie w każdej jest i siłą wyboru była pewnie podawa we wlewie w 500ml NaCl 0,9%.

Temat postu:
 Post Wysłany: 29 Cze 2005 13:42 
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: 14 Cze 2004 17:24
Miejscowość: KRK/OSLO
Ewentualnie w 250 ml 0,9% NaCl.
Dopamina jest także stosowana w postaci kroplówek, w zapobieganiu ostrej niewydolności nerek (zwiększa perfuzję nerkową), a w większych dawkach podwyższa ciśnienia tętnicze i działa dodatnio na siłę skurczu mięśnia sercowego i z tego względu jest stosowany we wstrząsie septycznym, kardiogennym, pourazowym, po operacjach kardiochirurgicznych oraz w zaostrzeniu przewlekłej niewydolności krążenia itd.